The Observer | Londen

Jongeren die zijn geboren tussen midden jaren negentig en begin tweeduizend, hebben geen zin meer in kranten bezorgen of vakkenvullen. Liever zetten ze een internethandeltje op in trendy kleding.

Elke donderdagmorgen vormt zich een kronkelende rij voor de winkel van het streetwearmerk Supreme in Soho. Fans staan daar te wachten in de hoop dat ze zakken vol met drops kunnen bemachtigen, exclusieve kleding die in een kleine oplage op de markt wordt gebracht.

Veel van die fanatiekelingen zijn tieners, en die zijn daar niet alleen om te laten zien hoe cool hun garderobe is – ze zijn gekomen om zeer gewilde kleren te kopen om die vervolgens door te verkopen op Depop, een op de jeugd gerichte veilingapp (54 procent van de gebruikers is tussen de veertien en vierentwintig jaar).

En ze zijn niet alleen dol op Supreme. Generatie Z – jongeren die zijn geboren tussen midden jaren negentig en begin tweeduizend – koopt hippe handelswaar van streetwearmerken als Bape, Nike en Yeezy om die voor aanzienlijk meer geld door te verkopen op sites als Depop, eBay en Grailed.

Reuben besteedt ongeveer drie uur per dag aan de handel en maakt per maand een winst van tussen de duizend en tweeduizend pond