360 Magazine | Amsterdam

Van alle revoltes die er in onze huidige wereld zouden moeten uitbreken, staan wij aan de vooravond van een heel andere strijd op leven en dood: de zogenaamde streamingrevolutie.

Rechtstreekse uitzendingen halen zulke duizelingwekkende records dat iedereen in die tak van sport munitie verzamelt 
om de aandacht van de consument te strikken. De traditionele Hollywoodstudio’s en de techbedrijven in Silicon Valley 
hebben hun artillerie gericht op aartsvijand Netflix, met 
117,8 miljoen abonnees leider van het streamingkalifaat. 
Zo veel succes is niet de bedoeling en plotseling worden te hooi en te gras miljarden geïnvesteerd om een graantje van de hausse mee te pikken. Alle grote spelers doen hun uiterste best om u meer televisie via internet te verkopen.

It’s a jungle out there.

Bovendien worden de series die om de hand van de abonnee smeken steeds gedurfder en steeds kostbaarder (en beter). HBO, eigendom van mediaconglomeraat Time Warner, 
produceerde al enkele van de duurste tv-series ter wereld, zoals Game of Thrones en Westworld, die minstens tien miljoen dollar per uur kosten.

Gameverslaving bestaat al, en het zal vast niet lang meer duren of je kunt met een ernstige streamingverslaving ook terecht in rehab-klinieken